2015. dec 08.

VII. Kommunikációs Napok (Day One)

írta: CultureMass
VII. Kommunikációs Napok (Day One)

12088013 708260782651935 6215948502812060645 n(forrás: VII. Kommunikációs Napok Facebook oldala)

Végre. Idén nekem is sikerült eljutni a Kommunikációs Napokra. Hogy olyan volte, amilyenre számítottam? Nem. Sok szempontból csalódtam benne: negatívan és pozitívan egyaránt.

12247164 717364855074861 9153482827636626578 n(forrás: VII. Kommunikációs Napok Facebook oldala)

Kezdjük a kevésbé pozitív részeivel, mert abból kevesebb van. A VII. kiadás témája a kortársművészetek 3.0 volt. Ez rendben is van, viszont voltak olyan előadások, amelyeket sehogy sem tudtam összekapcsolni ezzel a tematikával. Emellett sokszor előfordult, hogy csúszás volt a programban, eléggé kellemetlen volt a nézők számára, amikor például a csúszás miatt mindössze 5 perc szünetre maradt csak idő a következő előadás előtt. 

De folytassuk a pozitív dolgokkal. A regisztrációnál kedves kis csomagot kaptak a résztvevők: Kommunikáció Napos dossziét, logóval ellátott jegyzetlapot, programot, előadókat bemutató füzetecskét és stickert. Ezzel félig meg is nyerték már a hallgatóságot. Színvonalas fogás. Bár említettem, hogy nem mindegyik előadásnak volt feltétlenül sok köze a tematikához, ennek mégis volt egy pozitív oldala is: igazán színes és sokoldalú előadástömböt sikerült összehozni. Ezzel természetesen szélesebb célközönséget sikerült megszólítani. 

Gáspárik Attila: Eladni a színházat (forrás: VII. Kommunikációs Napok Facebook oldala)

Az első előadó, Gáspárik Attila (a Marosvásárhelyi Nemzeti Színház főigazgatója), a színház világát képviselte, és annak reklámozásáról, marketingjéről beszélt. Legfontosabb gondolatok: 

1. Minden paradigmaváltást követően fontos, hogy felmérjük, kik azok, akikre továbbra is számíthatunk.

2. Újra és újra fel kell mérni, hogy ki (lehet) a célközönség. Nem a régieket kell visszahozni, hanem újakat kell meggyőzni.

3. Mindig van egy motor (színház esetén általában a rendező főigazgató), akinek kulcsfontosságú szerepe van egy brand kialakulásában. Fontos, hogy ő ezzel tudatosan foglalkozzon. 

4. Jó ötlet a különböző nyelvű célcsoportok számára szánt reklámokat, marketingeszközöket szétválasztani. 

5. A színház érzéseket árul: személyességgel, sztársággal, közösségi és egyben megismételhetetlen élményekkel kereskedik. Emiatt is kicsit nehezebb ez a típusú marketing. 

6. A színház Facebook marketingjének sikeres és tartós felépítését lassan ajánlott összerakni. 

A Vásárhelyi Nemzeti Színház logójának létrejöttéről és felépítéséről is szó esett. 

 Grubisics Csaga: Kép és szöveg együtt+spontán gyakorlat (forrás: VII. Kommunikációs Napok Facebook oldala)

A második előadó, Grubisics Csaga (reklámgrafikus) már kicsit eltávolodott a konferencia témájától, viszont nagyon interaktív előadást sikerült összehoznia. A posztok gyártásától, a vizuális kommunikáción keresztül, egészen a sikeres plakátokig, mindenről szó volt. A folyosón az előadó My moment című, nagyon ötletes reklámkampánya is megtekinthető volt. Határozottan rendhagyó előadás volt: jó és rossz példákat is megnézhettünk, majd közösen szerkeszthettünk meg egy reklámfotót. A rossz példákat együtt ki is javítottuk. Dinamikus és gyakorlatias bemutató volt. Tetszett. Legfontosabb gondolatok: 

1. Reklámfotó kampányt okostelefonjainkkal és Photoshop nélkül is gond nélkül létrehozhatunk. 

2. Ha jó példát szeretnénk látni arra, hogy milyen a profi közösségi oldalakon történő marketing, akkor erre tökéletes példák a Halott Pénz együttes Facebook oldala, illetve a Bershka márka Instagram oldala. 

3. A szlogen betűinek színe nem erőszakolhatja meg a háttér színét. 

4. A két legegyszerűbb fotószerkesztő program/applikáció, amit telefonról is gond nélkül kezelhetünk: Instagram, OVER applikáció.

5. A kreatív dizájnert helyettesíteni nem lehet, viszont ajánlott annak használata. 

Takács Dániel (főszervező) és Istenes Bence: A Vivától a Vigyélelig (forrás: VII. Kommunikációs Napok Facebook oldala)

Talán a harmadik előadás örvendett a legnagyobb nézőközönségnek. Az RTL Klub műsorvezetője, Istenes Bence volt a meghívott, akivel Takács Dániel (főszervező) beszélgetett karrierjéről. Bencéről (legalábbis számomra) sok újdonság derült ki: Németoszágban nevelkedett, rádiózott is, a Kodolányi János Főiskola levelezős szakán tanult, és nemrégiben saját céget is alapított. Bence románul is megszólalt: ce faci? cum eşti?, egész jó kiejtése van.  Érdekességek, poénok:

1. Első csókja tizenévesen csattant el Németországban. 

2. Az előadáson végig sapkával a fején poénkodott a kérdezővel. 

3. Nagyon gyorsan, mégis artikuláltan beszél.

4. Szakmailag végső célja: újra Németországban sajtóban dolgozni. 

5. Elbukta az IQ tesztet.

6. Egyik eltávozó néző után, mikrofonnal a kezében rohant ki, hogy megtudja: megunta már az előadást? 

7. Bence szlengje: (lightos) bazdmeg, (tápos) tök ügyes, hu baszki.  

Mihály László(tördelő) és Sebestyén Kinga(alapító): Nullától a márkáig, forrás: VII. Kommunikációs Napok Facebook oldala)

Mivel a Nőileg magazint elég jól ismertem már, számomra elég kevés új információt nyújtott az előadás. Viszont nagyon jó volt az, hogy a két előadó sokszor szinte párbeszédet folytatott, és eltérő véleményüket nem féltek ütköztetni. Mindenképpen feldobta a hangulatot. Szó volt a kapcsolati tőke fontosságáról, a tudatos nőről mint célközönség, a magazin formai váltásáról, és áráról. A konkrét marketing technikák szakterületéhez csupán egyetlen téma kapcsolódott: a Nőileg Karaván nevet viselő olvasótalálkozó kampány és annak néhány részlete. 

Dr. David Venter (képző): Tárgyalási szituációk a művészet világában, forrás: VII. Kommunikációs Napok Facebook oldala)

 A napot egy angol nyelvű előadás zárta. Szép számban megjelentek román szakon tanuló diákok is, főként annak köszönhetően, hogy ezt az előadást a Mathias Corvinus Collegium közreműködésével szervezték meg. Dr. Venter, bár megemlítette, mégis elég keveset beszélt a művészet világában történő tárgyalási technikákról. Viszont nagyon érthetően és logikusan felépített előadást tartott. Kulturális különbségek okozta tárgyalási katasztrófára is adott példát, az ingatlankereskedés sikerességét biztosító trükkökről és az alkudozásról is szó volt. A gyümölcsöző együttműködést egy cukrászdához hasonlította. Nem az a lényeg, hogy kétfelé osszuk a tortát magunk között, hanem hogy két-három, majd négy torta megsütése után, közösen nyithassuk meg cukrászdánkat. Továbbá azt is megtudhattuk, hogy öt fajta interaktivitás létezik: versengő, együttműködő, kompromittáló, elkerülő és előzékeny. Legfontosabb gondolatok:

1. A változás legalább annyira jó tud lenni, mint egy vakáció.

2. A sikeres együttműködéshez közös érdek szükséges, és az, hogy értéket akarjunk létrehozni.

3. Higgyj benne, majd lásd megvalósulni terveidet. Ez a sorrend, és nem fordítva.

Az apró bökkenőket leszámítva, a szervezés profi volt. Ötletes, színes és hasznos. Lehet, hogy nem pontosan és kizárólag abban a témában, amit eredetileg meghirdettek a szervezők, de annál változatosabb volt. A legtöbben Istenes Bence, majd azt követően David Venter előadásán voltak. Ekkor hangzott el a legtöbb kérdés is a közönség részéről.

De a kedvenc részem az volt, amikor az előadóknak átadták a kis köszönetcsomagokat, és azok egytől-egyig nem bírták ki anélkül, hogy aranyosan bele ne kukkintsanak a zacskókba.

♠Prózsa Lilla Zsuzsanna

Szólj hozzá

média marketing kép sajtó tudomány színház karrier előadások vizualitás Istenes Bence Gáspárik Attila VII. Kommunikációs Napok kortárs művészetek Grubisics Csaga Sebestyén Kinga Mihály László Dr. David Venter tárgyalástechnikák Nőileg